Back to buissness

Då var det dags att¨bege sig upp till sthllm igen, sitter på tåget tillsammans med en massa ungdomar i gröna kläder/med gröna väskor. Känns som en klen tröst att man iallafall inte är ensam.

Helgen har varit helt underbar, jag älskar verkligen mitt nya samboliv. I torsdags var jag och hämtade alla mina grejer sen åkte vi till ikea och köpte mer delar till garderobssystemet så mina kläder också fick plats. Spenderade större delen av kvällen med att packa upp och packa in saker. Fredagen bestod av jobb, oerhört skönt att se "familjen" igen, alla var jä'ttenyfikna och det känns bra att ha sån support hemifrån. Till och med kunderna kommenterade och var glada över att se mig efter tre veckors uppehåll.

Fredagkväll åkte vi upp till Henkes mamma och kollade film och åt räkor, grymt gott! Var även och beställde nya badrumsskåp och nytt tvättställ med skåp innan. Hittade jättefina grejer som kommer bli SÅ nicenär vi installerat det sen.
I lördags hade vi shoppingdag, först åkte vi och beställde sänggavel, en jättehög, lite välvd i textil, vi valde ett svartbrunt tyg. Sen körde vi en repa i nordstan, jag tömde stadiums sportbhlager inför fältveckan vi ska ha nu. Köpte även ett flak med gainomax och massa bars att ha i skåpet dom kvällarna man inte hinner äta eller bara är allmänt hungrig. Gjorde jättegod mat igårkväll, baconlindad pestokyckling med rotfrukter och rosépepparssås. Knappast sånt jag kommer få närmsta veckan:)

Idag har jag mest pysslat i lägenheten (låter som en barns lattemorsa, det bjuder jag på). Har tvättat, packat in de sista böckerna och viktiga papper och sånt. Flyttat upp lite grejer på vinden. Efter det var vi nere och beställde thaimat och under tiden vi väntade gick vi bort en sväng till NK och köpte nya kuddar till sängen. 72x92 cm, största kuddarna jag sett i mitt liv, galet dyra var dom också. Mamma, du hade kolat om du såg prislappen.  

Har fått fixat det mesta administrativa under tiden jag varit hemma med. Fyllt i papprena till bostadsbidrag, ringt alfakassan, betalat räkningar, fixat med autogiron osv. Känner mig lite gammal, och jag gillar det.

Eftersom vi ska ha fältvecka nu när jag kommer upp kommer det antagligen inte bli uppdaterat här på ett tag framöver. Har permission igen den 27:e augusti. Då blir det familjemiddag hemma i lägneheten och lite jobb mm,

Dagens största kram går till Henke, my love.

Kommentarer
Postat av: jani

mitt lilla hallon är så jäkla stolt över dig.

2009-08-19 @ 18:13:48
Postat av: Andypandy

Skulle bara vilja säga att jag följer din blogg med intresse, och är imponerad av att du orkar - mentalt såväl som fysiskt. Men när Jojo sade att du skulle bli MP så tyckte jag att det kändes helt rätt och inte alls konstigt, därför vill jag helt enkelt bara önska dig lycka till!



Keep up the good work!

2009-08-23 @ 14:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0