En dag i vapnens tecken

Idag har vi haft vapenexercis och vapentjänst i princip hela dagen. Först hade vi prov om vapensäkerhetsbestämmelser. Efter det övade vi på att låsa in och låsa ut vapnen ur vapenskåpet med full stridsutrustning på tid. Sjukt svårt fast ganska kul.

Efter världens godaste lunch, kycklingfilé+currysås+ris, övade vi olika skjutställningar. Ståendes, sittandes och liggandes i stekande sol. Det var galet varmt men ändå nu när jag tänker tillbaka på det, ganska roligt.
Sen fick vi fotvårdsutbildning, hur man tejpar fötter och behandlar skavsår osv. Fänriken har börjat mjukna och drog till och med lite skämt under genomgången. Han och förste sergeanten är riktigt sköna och inte så jäkla stränga utan lite mänskliga emellanåt.

Det känns att det bara är två dagar kvar till permission. Humöret börjar gå uppåt på alla och läget känns allmänt göttigt.
Jag längtar så innerligt mycket efter Henke, hade kunnat knäcka milen på 50 för att se hans leende.

Ikväll fick vi i uppgift att börja sy på märken på M90:n, jag är färdig sen typ två timmar tillbaka och mina 14 män sitter och svär och har humörsvängningar och kommer antagligen vara uppe hela natten och sy. Som bakgrundsmusik har vi olika disneydagslåtar, just nu Luftens Hjältar. Vilka minnen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som det går mot bättre tider där uppe :) härligt! Lycka till och Hoppas det går bra med flytten, saknar dig kusinen! Kramar i massor (:

2009-08-11 @ 18:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0