Första permissionen

Befinner mig på tåg hem till Göteborg. Har precis köpt choklad, cola och en macka i bistron. Känns utomjordiskt att äta vanliga grejer igen. Och framförallt att ens äta överhuvudtaget.
Känns som jag har droppat typ 5 kg senaste veckan. För det första har vi haft full stridsutrustning på oss nästan varje pass = man svettas något kopiöst. För det andra har vi knappt hunnit äta något på dagarna.
Mitt matintag senaste 10 dagarna är vad jag trycker i mig på tre dagar hemma i vanliga livet. För det tredje är vi igång och tränar och springer typ oavsett vart vi än ska.

Idag hade vi beep-test. jag är sjukt stolt över mig själv. Mitt enda mål var att inte komma sist. när jag hade klarat det var min ambition att slå den andra tjejen i plutonen och det gjorde jag också. Sen att jag la mig ner på golvet direkt efter henne är en annan femma. Fruktansvärt jobbigt var det iaf, speciellt med tanke på mat och sovbristen senaste veckan.

Ska bli oerhört skönt att komma hem. Schemat för permissionen är till stor del fulltecknat av flytt till göteborg. Ska även hinna med att jobba på fredag, samt ringa massa viktiga samtal, ordna med autogiron, räkningar och skit. Massa sånt man inte tänker på, men som måste skötas även om man inte är hemma eller har tillgång till dator.

Lördag blir antagligen shoppingdag. Måste köpa massa grejer som jag ska ha med upp sen, förbereda inför fältveckan och så. Sen hade Henke hittat en fin sänggavel som vi ska gå och kolla på.

Men först och främst, ikväll blir det tacos, mys i soffan, lite glädjetårar och ett stort leende på mina läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0