Nyutrustad

Igår var jag och mina boys i foxtrot delta och hämtade ut våra vapen, en AK5:a och en pistol 88. Känns helt surrealistiskt att gå och bära runt på ett automatvapen. Men i denna miljön känns det ändå helt naturligt. Jag har upptäckt en talang här, att plocka isär och montera ihop vapen. Jag är sjukt snabb och det känns gött!

Igår var jag verkligen på bristningsgränsen, bröt ihop och stod och lipade inför en hel pluton samt alla befäl. Vi hade språngmarsch och jag var stensist som vanligt. En kille i mitt logement spydde dock så jag var inte ensam om att må skit.

Pratade med pappa igårkväll, det kändes sjukt bra. Han vet precis vad han ska säga för att få mig att må bra och bli peppad. Sen att han vet precis vad jag går igenom gör att det känns väldigt trovärdigt och pålitligt det han säger. Sen att jag grät mig igenom halva samtalet är en annan sak. Pratade även med my love och han boostade mig också till ett bättre humör. Två män jag saknar oerhört mycket.

I morse hade vi värsta fyspasset so far. Först löprunda och sedan en halvtimma BRAK utomhus på en grusplan på det. Vi körde benböj med en kompis på ryggen, tack 426 Sörby som hängde bak på min rygg och tog mig igenom skiten!

Dagens näringsintag; 3 knäckebröd. Sen fick vi ledigt sista timmarna nu på kvällen, då ringde vi efter hämtpizza med utkörning, tror vi beställde sammanlagt 23 pizzor. Känns gött att ha ätit ikapp lite. All den maten jag ätit här denna veckan är ungefär vad jag äter på två dagar hemma. Och träningsdosen är ökad med ungefär 700%. Mina muskler bara tynar bort och det känns skit med tanke på hur länge jag har tränat för att jobba upp dom. Prio ett när jag kommer hem är att äta,äta,äta

Johanna har lämnat landet och jag gråter inombords för det. Och lite utombords. Jag älskar dig vännen, Kommer hem den 27:e och då är det du och jag som ska hänga, äta choklad, kramas,

Mamma & Erica, om ni läser det här, hälsa morfar. Jag önskar att jag kunde vara där med er.

Måste sova nu, ska försöka hänga lite mer frekvent här. Kärlek till Henke, du är med mig när jag har det jobbigt, tack!


Kommentarer
Postat av: Lillasyrran Erica<3

Hej Nanna, vi saknar dig sjukt mycket! Jag läste precis ditt inlägg för mamma och pappa, båda log och vi alla 3 kom underfund med att vi saknar dig till tusen! :D alla längtar tills du kommer hem, men tills dess ska du kämpa och visa vem som egentligen är bäst! För vi alla vet att det är du syrran, ingen annan! Puss och kram, älskar dig Anna. :)

2009-08-08 @ 23:57:32
Postat av: 426 Söderby

heter jag sörby nu? :O

2009-08-13 @ 13:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0