One down, 47 to go

Första veckan avklarad. En härlig känsla och jag är väldigt stolt över mig själv fast jag bara inte tänker på det så ofta. Jag är ju faktiskt utvald, i hela våran pluton är det två tjejer, varav jag är den ena. Den andra jobbar som väktare och är helt out of my league, jävligt jobbigt eftersom hon är den enda som jag riktigt legitimt borde mäta mig med. Mina permissioner framöver kommer bestå av intensiva intervallpass, blod, svett och tårar.

Idag har vi vart inne i Sthlm på K1 och vart på rundvandring i stallen. Vi fick chokladpudding och grädde efter middagen, första sockret på en hel vecka, alla blev lite lagom höga på det:)

Tre dagar kvar till ledigt. Imorgon ska vi ha vapensäkerhetsprov som man måste ha alla rätt på annars får man inte skjuta, vilket vi antagligen ska göra på tisdag. Onsdagen är helt vigd åt fyspass, genomgång i idrottshallen samt biptest. Jättekul.

Mikael, nu ångrar jag bittert alla gånger jag dissade din enutsiasm för chins. Kravet för att klara MP-provet här är 8st. Vi skulle köra på BRAK:en igår, jag klarade inte ens EN ENDA på egen hand. Där har vi lite att jobba på.

Nu är det dags för dusch och sen kängputs. Pappa, jag antar att vi har samma blårutiga sängkläder som ni? Snart får vi förhoppningsvis dra på oss M90uniformen istället för den lite mindre classy motoroverall som vi bor i nu. Ska få vårat soldatleg med innan vi åker hem. Måste börja plugga inför högskoleprovet lite, köra internettest osv.

En stor kram till allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0