Cold Response

Vi har nu tillbringat 5 dygn inne i vaktkuren. So far har männen ätit upp; 5 flak med cola, 3 flak med fanta, 3 flak loka, otaliga bullpåsar, två flak delicatobollar samt typ 300 renklämmor. Och detta är alltså utöver den vanliga maten vi käkar i matan. Känns stabilt för den fysiska hälsan det här med vakten.

JAG däremot har varit på gymmet typ 7 ggr på 10 dagar och kört skiten ur mig:)
Har dessutom läst massa fysik och lärt mig fixa översta lagret på rubiks kub plus fixat lite julklappar.

En rolig men ändå tråkig nyhet; min grupp har blivit utvald att få åka på vinterutbildning i östersund efter jul. 5 dagar i bivack, 5 dagar utan riktigt mat, 5 dagar i helvetet kort sagt. Efter detta väntar NATO-övning i Norge, Cold Response. Vi ska tydligen sitta och bevaka en gräns uppe på något fjäll i 17 dygn. I repeat; SJUTTON DYGN! Kapten har valt ut de bästa grupperna som får åka, varav min alltså är en av dom. Ibland suger det att vara bra och det här är definitivt ett sådant tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Elias

Lumpen låter spännande alltså !:)



Krävs det mycket styrka för att klara sig igenom lumpen? Jag kör ju ganska mycket fys med egen kropp men som 400/800m löpare hänger jag inte i gymmet så ofta. Borde jag titta in i gymmet oftare ? ^^

2009-11-26 @ 22:38:32
Postat av: M

Åh man ska välja sina bästa sidor med omsorg! På mitt jobb hamnar jag ofta i kassan och disken - på grund av att jag är bättre där än i kaffet! :/

2009-11-28 @ 01:46:03
URL: http://www.escapism.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0