Bästa lumpenveckan so far..

Senaste veckan har vi varit ute i fält. Vi har verkligen BARA skjutit, skjutit, ätit, sovit, skjutit och skjutit. Så jäkla kul. Har haft pistolutbildning och lärt oss olika stridsformationer med AK:n. Under tre dagar har plutonen skjutit upp ammo för 150.000 kronor, vilket innebär en stor del av livskvadrons budget det här året.
Har käkat grönpåsar typ hela veckan, en positiv överraskning:) Låg massa smått och gott i, typ chokladkakor, energibars, oboy och sånt.

Helgen har spenderats hos mina kusiner i Stuvsta tillsammans med Henke. Har haft asmys och i princip inte gjort nått vettigt. Åkte dit i fredagskväll och kollade idol, käkade gott, drack te och tände brasa. I lördags skulle jag egentligen sprungit tjurruset men mina knä+fotproblem gjorde att jag avstod. Istället hade vi sovmorgon, drog ut en sväng på stan och fikade, kollade bio och åt restaurang. Riktiga dejtaktiviteter som vi inte prövat på innan. Filmen (Public Enemies) var jättebra, trots att jag somnade till lite då och då. Tog en välbehövlig sovmorgon i morses med, allt för att orka med pjäxinköp till mig. Efter två timmars fipplande inne på Alpin Garaget och 3500 kr mindre på sparkontot så stegade jag ut med ett par glassiga pjäxor ur butiken. Nu återstår bara att sätta mig i skidskola så jag kan använda dom också.

Veckan som kommer nu ska vi ha JP, vilket innebär juridisk praktik. Ska lösa olika case utifrån det vi lärt oss i MPutbildningen.

Ett stort jättetack till Inger&Håkan för hotellservicen under helgen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0