283 dagar kvar..

Ja, allihopa, skrev inlägg igårkväll som jag fipplade bort men nu hittade jag det:

Idag har varit ännu en bra dag i kronans tjänst. Temat för dagens fyspass var "smärta är vekhet som lämnar kroppen". Kul att se det på dagsschemat, man blir verkligen taggad:)

Efter fysen har v haft fortsatt skyddsvaktsutbildning fram tills nu. Det är faktiskt ganska roligt, man lär sig nyttiga grejer som man kommer att få användning för senare. Imorgon ska vi lära oss hur man genomför en närkamp, hur man kroppsvisiterar någon och hur man griper folk. Kommer nog bli en givande dag med lite blåmärken som resultat.

Känner mig ganska mörbultad efter fysen idag, vi körde något som kallas tuppfäktning vilket går ut på att man har två lag på en stor gräsplätt. Grejen är att man ska försöka ta sig över till det andra lagets sida, samtidigt som man bär sin stridsparskamrat på ryggen. Motståndarna ska således ta sig över till våran sida. På vägen ska man försöka tackla ner så många av motståndarna som möjligt. Då "dör" dom och deras lagkamrater måste springa ut på fältet och rädda dom.
Korpralens regler var enkla; man får inte nypas eller bitas, annars är allt tillåtet. Tänk er att som feg liten brud, med en kille på ryggen, springa och i princip stånga sig in i 90kg killar. Vilket köttande alltså, är blålila lite här och var. Fast ändå, det var roligare träning än löpning:)

Imorgon är det onsdag = snart helg = snart permission! Är hemma lördagkväll-söndag eftermiddag.
Jag och kärleken ska ut till tomten och mysa, hålla handen, drömma oss bort, prata framtid och kanske picknicka lite, vad vet jag? Ska även hinna med hans systers 40årsfest, jag ser verkligen fram emot det! Skönare familj får man leta efter, alla är hur goa som helst.

Can't wait tills jag får sitta hemma vid köksbordet, äta min keso med banan, kanel och nötter. Inse hur bra jag har det. Hur bra vi har det.

Nu ska jag fylla i permissionsansökan, anmälde mig till tjurruset igår:) Får se hur det går, men jag är blygsam och siktar på en tid under timman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0