Åter till Sthlm

Idag är det söndag och som så många söndagar förr är jag på väg tillbaka till huvudstaden. Helgen har varit totalt underbar.

I fredags kväll åkte jag och Henke upp till Stenungsund och hans föräldrars hus. Dom var borta över helgen så vi skulle passa katten och ta hand om huset. Hade myskväll med räkor och massa gott som jag saknat när jag vart borta.

Igår åkte vi till badhuset för att jag skulle få ta mitt simborgarmärke. Blev 1500 meter sammanlagt, kändes skönt att simma igen. Hade ju simkort ett år, borde kanske ta upp det sen igen när man muckar. Henke var ute och sprang under tiden jag simmade så båda var hyfsat trötta sen. Satte oss i bilen och körde ut till tomten och låg där på ett berg och läste i solskenet hela eftermiddagen. Var även uppe och pratade med våra framtida grannar, dom var verkligen jättetrevliga!
På kvällen kom Henkes gamla pluggkompis med sambo och hälsade på, i lagade mat och hade mys:)

I morse satte vi klockan på 05.45 för att hinna ut till tomten och se soluppgången. Gud va fint det var. Vi bara låg där på berget, hörde vågorna slå mot strandkanten och såg solen gå upp... Ett ögonblick jag sent kommer glömma. Åkte hem och åt frukost sen gick vi och la oss och myste en stund och pratade framtid. Fortsatte dagen med en tvåtimmarspromenad, mina höftböjare tyckte det var sådär kul efter gårdagens simning.

Veckan som kommer består av fordonsutbildning mån-ons sen blir det antagligen juridikplugg resterande dagar. På fredag kommer Henke upp för att springa Lidingöloppet. Jag ska vara supporter:) Ska bli skönt att slippa åka tåg med tanke på att jag stannar i Sthlm över helgen. Å andra sidan saknar jag redan Göteborg, lägenheten, familjen och allt runtomkring.

Och btw, 271 pinnar kvar till muck! Johanna jag saknar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0