Fordonsförare:)

Idag har varit en händelserik onsdag. Började dagen som vanligt med fys, dagen till ära med Kapten Silfver. Vi körde lite nya skojiga övningar som uppvärmning. När alla var svettiga och goa inledde vi våran närkampsutbildning. Hela förmiddagen stod vi och bankade på varandra, övade massa olika grepp för att göra gripanden osv. Lärde oss hur man kroppsvisiterar och lägger ner folk på marken och sånt nyttigt.

Det vidrigaste var när kaptenen skulle visa hur man gör för att distrahera brottslingen om den gör motstånd. Jag fick vara brottsling, så fick jag stå framför hela plutonen när han höll fast mig i ett grepp. Så, helt out of the blue, börjar han skrika som en galning och örfila mig med båda händerna. Sen stod han och matade örfilar på mig, först fattade jag ingenting sen började jag slå tillbaka. Kan ju säga att JA, man blir distraherad, JA, det gör galet ont! Jag som aldrig har slagits i hela mitt liv. Inte ens fått en örfil... Under närkampen har jag även skaffat mig en golfbollsstor bula på knät och ett gigantiskt blåmärke på armen. Men som kaptenen skrek titt som tätt under närkampen; Stryk måste man tåla!!!

En glad nyhet; Idag har jag blivit utsedd till fordonsförare vilket innebär sprinterutbildning för mig större delen av dom kommande veckorna. Ska bli kul att göra något som inte alla andra får göra.
En tråkig nyhet; Idag blev dom nya grupperna bestämda. De 4 grupper som vi har nu har splittrats och mixats ihop till 6 nya grupper, kommer bo med två av killarna som jag bor med nu, samt 5 från andra logement. Känns pissigt nu när man bondat och blivit så tajta. Dock så kommer vi bo ihop fram till baskerprovet och göra det ihop, och det gillar vi.

Nu är det dags för dusch, sen blir det till att löka i sängen med lite mackor. Grabbarna ska kolla fotboll så det lär väl inte direkt vara lugna gatan här ikväll.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0