Fredagsmys

Precis som tevesnutten så har vi haft fredagsmys här på plutonen idag. Började i morse med ett saftigt juridikprov, kändes som att det gick bra. Efter det var det fys, jag hängde i gymmet och pumpade armar, axlar, mage, rygg. Kändes gött att komma in i gymvärlden igen:)

Efter lunchen hade vi fredagsrutin vilket innebär att man städar i typ tre timmar, sedan kommer befälet och visiterar och då får man i regel omvisitation på något så man måste städa lite till. Idag var vi ganska snabba och fick ledigt runt 15:00. Amerikansk buffé till middag var nice sen tog vi tunnelbanan in till stan och köpte godis. Har precis kollat film i dagrummet och sitter nu och halvt packar inför hemresan imorgon.

Vi har Livgardets dag imorgon, då alla nära och kära får komma och hälsa på och se hur vi har det. Får ledigt runt 16 och då är det jag som rusar till första bästa tåg hem mot kära götet. Landar på Henkes syrras 40årsfest runt 22.30 i min uniform och då blir det party!

Tanken är att ingen i familjen Olausson-Wirsin ska vara bakis på söndag utan istället njuta av en gudomligt rolig och välbehövlig löprunda.

Känns jobbigt i hjärtat att inte få se min gamla familj i helgen, utan först torsdag nästa vecka då det är begravning för morfar. Emelie&Erica, jag saknar er! Att ligga en hel dag i soffan under en filt, med mjukis, massa kakor&te och kolla på skitprogram på teve. Förlossningskliniken, Miami ink, BBC Food, svampbob och allt sånt. God I miss you!



Kommentarer
Postat av: Mickis :)

Saknar dig hjärtat! Får du inte långpermiss snart? :( <3

2009-09-12 @ 15:01:08
Postat av: Emelie

Det är så jävla komiskt att jag sitter och läser det här samtidigt som jag äter popcorn, dricker cola, har mjukisbyxor och ligger nerbäddad under en filt i soffan:) Saknar dig!

2009-09-12 @ 22:37:03
URL: http://emelieolausson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0