Fys & Skyddsvaktsutbildning

Hej hopp!
Idag har varit en bra dag, eller, en mindre mentalt ansträngande dag kanske man ska kalla det.
Denna veckan är min vecka som gruppbefäl vilket innebar en natt med ungefär 0,1% sömn pga nervositet. Låg och tänkte igenom allt viktigt man ska kunna. Inledde sedan morgonen med fys från 08.15-10.30. Först hade vi löpning i ca 40 min, sen olika gruppstyrkeövningar i en evighet för att sedan springa tillbaka hem till kasern.
Just nu känner jag mig stark som en sparris, smidig som ett kylskåp och lika pigg som mamma en söndagmorgon.
Tänkte grunda med en natts god sömn nu för att vara fierce i min roll som befäl imorgon. Då blir det fys på morgonen sedan har vi teoriutbildning fram till 20.30. Kommer bli många långa timmar i lektionssal, fast jag tycker ändå att det är roligt och intressant det vi lär oss. Hade massa diksutioner med korpralen idag om vad poliser har för befogenheter, när man får göra husrannsakan, kroppsvisitation mm. Känns gött att äntligen få lära sig lite grejer igen.

Under kvällen har vi varit ute och käkat glass på en italiensk glassbar på Drottninggatan, mysigt!

Nu är det dags att putsa lite kängor, borsta tänder sedan i säng och vårda träningsvärken. Hoppas ni har det bra allihopa där hemma, jag saknar er galet mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0