Långpermission!

Befinner mig på ett tåg som ska ta mig till Växjö. Idag är det begravning för morfar så jag har fått permission för att kunna vara med. Ska bli jätteskoj att träffa familjen igen, hade dock velat göra det utan omständigheterna som är.

Det här kanske blir enda gången jag uttrycker följande om lumpen så håll i hatten, igår var en riktigt jäkla rolig dag! På¨förmiddagen hade vi först körning på körgården mellan massa olika banor och konor. Efter det åkte vi på kolonn ut på en liten grusväg mitt i ingenstans. Där fick vi göra halt på alla bilar och sedan vända helt om på stället. Alla bilar var nere i dikena och slirade och halvt körde fast, väldigt lärorikt och som sagt askul!

När vi hade vänt bilarna skulle vi backa hela vägen tillbaka ut till asfaltsvägen, ca 1,5km. Man fick absolut inte vända sig om i bilen utan var tvungen att bara köra på speglarna. Jättesvårt till en början men efter ett tag kom man in i tänket och då gick det fortare. Jobbigt bara när man fick möte i backspegeln, alltså någon som körde åt "rätt" håll och skulle passera på sidan. Eftersom vi fortfarande var kvar på ovan nämnda grusväg låg båda bilarna i varsitt dike och körde:)

Under våran roadtrip så la en killes växellåda av och vi andra fick bogsera hem hans bil. Väl hemma fick vi käk sen hade vi teoripass under eftermiddagen. Jag kan nu i detalj redogöra för hur en motor fungerar och vilka delar som finns och vad dom är till för. Nånting som känns väldigt bra att ha med sig ut i det civila sen när man ska fippla med sin egan bil. 

På kvällen skrev vi prov på sjukvårdsinsatser vid en simulerad trafikolycka. Godkänd blev jag också:) Idag är dom andra ute på långkörning runtomkring i Sthlmsområdet, känns lite surt att missa det faktiskt. Imorgon ska dom ha simprov så kapten sa till mig igår attt jag måste ha med mig ett simborgarmärke tillbaka efter permissionen. Får dra med mig min käre sambo till badhuset och plaska runt lite.  

Var inne på pressbyrån innan på centralstationen och hittade världens mest spännande tidning. Wedding cakes hette den och var typ bibeltjock, sida upp, sida ner med bara bilder på massa olika tårtor. Stog länge och funderade på att köpa den men sen såg jag prislappen, 130 spänn, och insåg att min lumpenlön inte har råd med sådana utsvävningar.

Och ja, vi har köpt tomt, det är inget skämt utan helt på riktigt:) Och helt apropå, idag är det 274 dagar kvar till muck, sug på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0