Lökardag

Kom fram till kasern vid typ 23.30 igårkväll och då var det bara att sätta sig och putsa kängor, bädda sängen med mera. Kom i säng ganska sent, ingen bra start på veckan. Upp och putsade speglar i morse som vanligt, jag är så fierce nu på att städa va?

Anyway, efter morgonuppställningen hade vi löpning. Vi skulle vara ute i 1,5 timma, självklart regnade det. Jag känner mig fortfarande inte riktigt 100% efter helgens sjukdom så jag fick gå istället för att springa, kändes sjukt snällt och oväntat från befälshåll.

Efter lunch väntade 4 timmar CBRNutbildning på powerpoint. CBRN står för Chemical Biological Radiological Nuclear så vi satt i princip och lärde oss om bakterier, bomber och skyddmasker. Ganska roligt faktiskt, kändes gött med lite skolbänkskänsla. Saknar att lära mig saker. 

Sedan 15.30 har vi haft ledigt. Helt galet att inte ha kvällstjänst. Har hunnit med att läsa massa Les Miserables, äta i lugn och ro, putsa kängorna, samt göra ett interaktivt högskoleprov som för övrigt gick jävligt bra. Därav mitt goda humör just nu:) Har aldrig lyckats komma igenom ett utan att internet har stängts ner eller batteriet på datorn lagt av eller liknande. Så, mitt första resultat landade på 1,4 vilket jag är galet nöjd med!

Mindre kul, men ändå skön information att veta, vårat baskerprov kommer äga rum den 2-4 oktober. Dom tre värsta dagarna i mitt liv har nu fått datum. Den 5 oktober kommer jag att vara världens lyckligaste 421 Olausson. 

Nu är det dags för dusch och godisätande, ha de myspys därhemma.

Hankypanky, min hand saknar din! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0