Summan av kardemumman

Sitter på logementet och känner mig lite havdeppig. Henke har just åkt tillbaka till Göteborg och jag är helt ensam här, alla andra kommer senare ikväll.

Tur att jag inte är bakis iaf. Utgången igår blev inställd. Efter dom hade sprungit klart så började Henke må skitdåligt och spydde jämte en soptunna. Vi blev lite halvoroliga och tog med honom till sjukvårdstältet. Där fick han ligga på en bår i drygt en och en halvtimma. Han var ungefär lika färgglad som ett spöke. Jag var livrädd. Varje gång han somnade var jag tvungen att hökövervaka så att han fortfarande andades. När han började piggna till inledde vi projekt ta sig hem till lägenheten, runt 18.30.

Tänk då att inte ha ätit mer än frukost. Lägg sedan till att du har sprungit 3 mil terräng, och sedan spytt upp all form av maginnehåll. Inte konstigt att han var shaky när vi skulle gå till tunnelbanan. Fraktade hem honom och sen gick jag ner till Coop och införskaffade lite C-vitaminer i form av jordgubbar, kiwi, passionsfrukt, apelsin mm. Efter att ha fått i sig lite käk var han med på banan igen och vi hade mys och kollade film halva natten. 

Idag har inte hänt så mycket, vi var ute på stan en sväng och låg och käkade glass i solskenet. Riktigt sådär praktromantiska var vi:)

Tänkte sätta mig och kötta lite juridik nu, man kan aldrig plugga för mycket. Imorgon är det juridikteori hela dagen. Sen tis-tors blir det juridik varvat med stridsfys. Och efter det ska vi som sagt ha baskerprov. Yiiehaw!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0