MSS i mitt hjärta

En underbar vecka i konungens tjänst är över. Har varit nära döden ett par gånger när vi kastat handgranat, jävligt läskigt faktiskt. Det är otroligt små marginaler man har att spela med och ibland går det faktiskt fel. En gång hade vi fyra sekunder på oss att springa så långt vi kunde och slänga oss på marken för att undvika splitterskador. Har nog aldrig haft sån kaninpuls som när jag låg där på marken, med ansiktet nerborrat i snön och skrapsår och begynnande bulor på smalbenen.

Vi har även fått lära oss hur man bygger olika sprängladdningar och jag har pulveriserat lite dörrar och dylikt. Det var skitkul!! Rekommenderas skarpt för er som har möjlighet att gå utbildning i olika sprängtekniker:)

På måndag när vi kommer tillbaka är det fystester med korpralen. Jag vet redan nu att jag kommer fetfaila. Hatar när det kommer uppgifter att lösa som outar att jag alltid är sämst.

Vi fick i alla fall skjuta pistol i veckan, det var nice. Dessutom fick vi testa att skjuta automat för första gången, jädrar vad det öste på när man touchade avtryckaren. Sånt vi brudar gillar, right?!

Nu ska jag banne mig hem och mulla alltså. Äta, sova, GYMMA, filosofera och dra bort min halvlösa, blåa tånagel med blodrester på. Också sånt som ingår i begreppet fältvecka. Det ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0