Nattfunderingar

Sitter i kuren med Iivonen, jag dricker te, läser Johnny Cash och han fnular på träningsscheman. Som ett gift gammalt par är vi. Fast vi bara känt varandra några månader. Sjukt är det, hur bra man klickar med killarna här. Jag har verkligen hittat nära vänner, roliga människor som man bara mår bra av att se.

Försov mig lite idag, vaknade vid 15.30 och insåg att jag inte skulle hinna träna. Skitsamma, träningsvärken från igår hänger i så det känns inte så farligt att banga idag. Inatt har det inte hänt så mycket, lite inbrottslarm, mycket snö, lagom med kaffe.

På söndag har jag avverkat HALVA min lumpentid. 160 dagar. 5½ månad. Det är stort. Det ska firas med en Delicatoboll och lite extra pump med discomusklerna på gymmet! Tänk hörrni, om mindre än ett halvår är jag fri. Only God knows hur jag ska fira då.

Dagens låt (som jag bara lyssnat på vid speciella tillfällen och som alltid rör mig till tårar): Lou Reed - Perfect Day

Det värsta med att jobba natt är att det är samma dag när man vaknar som när man gick och la sig. Jag har efter 5 bakvända dygn fortfarande inte greppat detta faktum. Blir alltid lyrisk när jag vaknar för det gått en hel dag sen sist, tills jag kollar klockan och inser att så är inte fallet.

Har hittat den perfekta skidresan. Björnbyn heter stället, ligger vid Vemdalen och ser supersnajdigt ut på bilderna. Vecka 12 är det jag, kärleken min, Emelie och en ännu obestämd person som roadtrippar upp till benbrott och Oboy 24-7. Det fanns tydligen många svarta och gröna backar, bra för oss lite mindre erfarna och för Henke som kan åka på vertikala bergskedjor baklänges i sömnen.


Kommentarer
Postat av: M

Jag tycker fortfarande att det är sjukt häftigt att du gör lumpen. Så nojjig du varit över intagningar och mönstringar och hej och hå och nu är du där - be proud!



Så du har inte gett upp på skidorna än i alla fall? Det känns bra! Jag vill också åka på en till skidresa innan all snö smälter, vi brukade alltid åka vecka 12 när jag var liten. Lycka till med benbrotten, och glöm inte - tyngden på dalskidan ;)

2010-01-09 @ 17:21:36
URL: http://www.escapism.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0